لیگ قهرمانان اروپا آرشیو خبر ها
کیه‌لینی تشنه‌ی فینال است

کیه‌لینی تشنه‌ی فینال است

جورجو کیه‌لینی از هم‌تیمی‌هایش می‌خواهد برای سخت‌کوش باشند و در این ماه نهایت تلاششان را بکنند، اول از همه هم بازی برگشت نیمه‌نهایی که فرداشت، در کنفرانس پیش از بازی جورجو صحبت‌های خوبی داشت:

 

روحیه‌ی تیمی

 

اینکه می‌توانیم 7‐8 تغییر از یک بازی تا بازی بعد داشته باشیم و شدت عملمان را حفظ کنیم، اتفاقی نیست. تمرکز و ثبات ما نتیجه‌ی روحیه‌ی تیمی فوق العاده‌ای است که در طول فصل رشد داشته و بدون آن هیچ تیمی نمی‌تواند امید به بردن هیچ چیزی داشته باشد. دفاع یک تلاش گروهی است. اگر ما گل نمی‌خوریم به این علت است که متعادلیم و بدون توپ به سختی تلاش‌ می‌کنیم. عادلانه نیست که تمامش را مدیون ما مدافعان بدانید چرا که گرفتن نتایجی مانند نتایج یووه نیاز دارد که هر 11 بازیکن کارشان را انجام دهند.

 

کهنه‌ سواران

 

رابطه‌ی بین من، لئوناردو، جانلوییجی و آندره‌آ فوق‌العاده است. میان همه‌ی بازیکنانی که چه در تیم ملی و چه در باشگاه هستند، ما همدیگر را بیشتر از خانواده‌ی خودمان می‌بینیم. به عنوان بازیکنان باتجربه‌تر تیم وظیفه‌ی ماست که به گذار نسل بعدی بازیکنان یوونتوس کمک کنیم، چرا که آنها هستند که آینده‌ی باشگاه را رقم می‌زنند.

 

ایمان بیشتر نسبت به سال 2015

 

می‌توانم بگویم بزرگترین تفاوت بین این یوونتوس و یوونتوسی که در فینال دو سال پیش دیدید، ایمان درونی بود. فکر نمی‌کنم هیچ‌کدام از ما واقعا اعتقاد داشتیم که می‌توانیم تا برلین برویم، اما هرچه رقابت‌ها پیش رفت، ما بهتر شدیم. ما در فینال کمی بیش از حد به بارسلونا احترام گذاشتیم و این در نمایشمان مشخص بود. این بار می‌دانیم که لحظات کلیدی را چطور مدیریت کنیم و این اعتماد به نفس را داریم که با بهترین تیم‌های اروپا برابر پیش برویم چون می‌دانیم چیزی که برای شکستشان لازم است، داریم. آن روحیه و انگیزه از بالا به دست می‌اید، ذهنیت تیمی و نتایجی که پشت هم به دست می‌اید به باشگاه بستگی دارد. این واقعیت که ما با ذهنیت درست بازی می‌کنیم، مدیون باشگاه است.

 

موناکو

 

در بازی رفت خیلی عالی کنترلشان کردیم، بخش اعظم آن به خاطر بوفون بود که چند واکنش عالی داشت و بیشتر از همیشه درگیر بود. امباپه و فالکائو به عنوان یک زوج خیلی خوب هم را تکمیل می‌کنند. چه از نظر مهارت‌هایشان و چه از نظر تجربه‌ی نسبی در این سطح از مسابقات.

 

وقت کاردیف است!

 

بهترین تیم‌ها به هر بازی در جای خودش فکر می کنند، تمرکز فعلی ما فردا شب روی موناکو است. اگر بتوانیم 95 دقیقه را درست مدیریت کنیم و نمایشی در حد فینال ارائه دهیم، بعد می‌توانیم به خود اجازه بدهیم که به کاردیف فکر کنیم. ما دو فصل پیش در چنین مرحله‌ای بودیم، اما در برلین باختیم و پارسال بدشانس بودیم که توسط بایرن حذف شدیم. آنهم بعد از نمایشی که آنقدر خوب بود که صعود کنیم. رسیدن به این سطوح در گذشته نشان داد که ما پتانسیل ادامه دادن و بردن همه‌ی جام‌ها را داشته‌ایم و این چیزی است که امیدواریم امسال به دست بیاوریم، هر بار یک قدم! با علم به اینکه هنوز تا 1 ماه خیلی بازی داریم و این انگیزه‌ی بزرگی برای ماست. ما در غالب یک گروه در 9 ماه اخیر به سختی تلاش کرده‌ایم تا برای چنین لحظاتی آماده باشیم و وقتی می‌بینید اهدافتان نزدیک هستند، ناچار سخت‌تر تلاش خواهید کرد.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: